Raglan - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Lisa Castaño Rosario - WaarBenJij.nu Raglan - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Lisa Castaño Rosario - WaarBenJij.nu

Raglan

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

16 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, Raglan

Dit bericht had ik vorige maand willen plaatsen maar door gebrek aan internet op mijn laptop plaats ik het nu:

Hoi iedereen!

Reizen zo ver is geweldig! Na Rotorua ben ik een week in Raglan geweest en na een korte stop in Auckland zijn we eindelijk (wat het oorspronkelijke idee was) verder naar het noorden gegaan. Nu is het plan om 3 weken het noorden van het noordereiland te doen en dan reizen we af naar Wellington om wat centjes te gaan verdienen om verder reizen mogelijk te maken;)

Raglan
Raglan is een surfcity en ondanks dat ik niet surf is het een geweldige plek om naartoe te gaan. Zoals je kan verwachten van een surfstad is de sfeer heel relax en is iedereen heel vriendelijk. We begonnen elke dag met een heerlijke Reglan roast coffee en een potje Backgammon (spelletje). We aten veel verse vis zoals sushi en fish en chips en het verste wat ik heb gegeten is de Snapper die Vinny zelf had gevangen.… mmmm heerlijk.

Een nacht reed Vinny ons naar een lookoutpoint waar we de auto parkeerde zodat we de volgende dag wakker konden worden met een heel mooi uitzicht.

We zagen een prachtige waterval , we maakte een lange wandeling door boerenweilanden en we beklommen een berg. De bergklim was 7 uur lang (in totaal heen en terug) en het was grote delen klimmen (dus letterlijk jezelf met je handen omhoog trekken). Dit zou ik normaal geweldig vinden maar helaas begon het na een uur al te regenen, eigenwijs besloten we om toch door te gaan, met als resultaat te veel mist voor een uitzicht aan de top en natuurlijk zaten we van top tot teen onder de modder toen we terug kwamen. Achteraf toch weer een avontuur haha:p

Ook zijn we een dag met een vriend van Vinny naar een strand in de omgeving gereden wat bekend staat als een hot beach. Wat je doet op een hot beach is een kuil in het zand graven want dan komt er heerlijk warm water omhoog (het water is warm omdat het door vulcanische redenen wordt opgewarmd). Dus eigenlijk heb je een klein warm badje voor jezelf gegraven.. heerlijk relax. Ook een goed afwisseling na de koude golfen!

Het noorden van het noorden
We zijn nu 2 dagen onderweg in het noorden van het noordereiland. Gisteren zijn we naar het strand geweest en vandaag hebben we een wandeling gemaakt door Shakespear regional park. Shakespear regional part is een bird sanctunary (een gebied waar vogels beschermd worden tegen roofdieren en zo een kans krijgen om te overleven). Het was een mooie wandeling met een heleboel prachtige vogels, een mooi strand en een kleine waterval.

Tot de volgende keer! X

• 16 Mei 2015 - 11:40

Corry:

Hoi Lisa,
    Leuk weer eens wat van je te lezen en fijn dat het goed met je gaat. Ben benieuwd wat je nog meer mee gaat maken en zien. Nog veel plezier daar en tot je volgende reisverslag.

Groetjes van Corry (en Miguel)

• 16 Mei 2015 - 12:56

Jolanda (mama):

Hoi Lisa,
    Wat een avonturen maak je toch mee. Leuk omdat allemaal te lezen. Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen. Kusjes mamoetsie

• 16 Mei 2015 - 13:06

Pappie:

Wat maak jij toch prachtige dingen mee! We zijn zo blij dat jij deze reis maakt, ervaringen voor de rest van je leven! Maar ook weer fijn om je in augustus weer even te kunnen zien en knuffelen.

• 28 Mei 2015 - 23:42

Lisbeth:

Leuk dat je mooie dingen meemaakt en daarbij nog de tijd neemt om ons op de hoogte te houden zodat we mee kunnen genieten,liefs Lisbeth xxx

• 06 Juni 2015 - 00:08

Joaquin Castano Rosario:

Lisa,
    super avontuurlijk allemaal, ik geniet van je verhalen. geniet er met volle teugen van en blijf aub schrijven weifusie, kusjes de Tito