The North - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Lisa Castaño Rosario - WaarBenJij.nu The North - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Lisa Castaño Rosario - WaarBenJij.nu

The North

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

03 Juni 2015 | Nieuw Zeeland, Whangarei

De weg naar Cape Reinga

Ik heb 3 weken van Auckland naar het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland, Cape Reina, gereisd. We hebben heel veel gedaan en gezien in een korte tijd.

Natural spa
We zijn naar een spa geweest waar de baden gevuld waren met water uit hotpools. Dus water dat op een natuurlijke manier is opgewarmd (door vulkanische activiteit). Het was een heerlijk en relax dagje uit.

Sandboarding
In het aller noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland zijn hele grote zandduinen te vinden. Vinny en ik huurde een soort van kleine surfboards en klommen meteen op de grootste duin. Boven op de duin was erg veel wind en het zag er zo hoog uit! Op ons buik gleden we naar beneden. Het was eng maar super gaaf! Een paar dagen later gingen we naar een ander gebied waar ze een hadden van 100 meter. Het was al een hele klim om daar op te komen, letterlijk op handen en voeten klommen we omhoog. Eenmaal boven wist ik niet zeker meer of ik wel naar beneden wilde haha. Maar met wat hulp van Vinny ging ik uiteindelijk toch, het was zo eng!

Duiken in Poor Knight Island
Vroeger wanneer een ridder stierf en niet rijk genoeg was voor een echte begrafenis kreeg de arme ridder zijn schild op zijn borst en wat aarden erop, dit was zijn begrafenis. Als je met de boot naar Poor Knight Island vaart ziet het er in de verte uit als liggende ridder met zijn schild op zijn borst, vandaar de naam. Poor Knight Island is een natuur reservaat. Het is verboden om voet op het eiland te zetten dus het is er onaangetast (er zijn schijnbaar super grote insecten op het eiland, ieww). Ook is het verboden om in de zee om het eiland te vissen, maar gelukkig is het wel toegestaan om te duiken. Doordat het zo onaangetast is zijn de vissen en het koraal er prachtig, het is 1 van de 10 beste duikplekken ter wereld.

Met de tweelingbroer van Daniel Tosh als gids (zelfde gevoel voor humor), namen we de boot naar poor Knights en deden we 2 duiks, 1 sochtend en 1 smiddags. Het was geweldig, het koraal was zo gekleurd en er waren zo veel vissen. We zagen een schorpioenvis, dit is een grote gecamoufleerde roofvis. Ik en Vinny spotte allebei een hele grote rog, zo indrukwekkend! We zagen verschillende soorten palingen, geloof me die zien er niet zo vriendelijk uit wachtend in hun grot op lekkere visjes. We zagen een heleboel verschillende gekleurde visjes en ik belande midden in een grote school met grote vel blauwe vissen. We zwommen omhoog in een grot en waren toen opeens in een luchtbel, een plek onder de zee waar lucht is en we ons duikgear af konden doen om te ademen. And last but not least: In de pauze tussen het duiken gingen we met de boot naar de grootste zeegrot ter wereld!

Glowworm cave
Glowworms zijn kleine wormpjes die vliegjes lokken met licht. Des te hongeriger ze zijn des te meer licht ze geven. Nadat de zon onder was gegaan gingen ik en Vinny met 2 zaklampen de grotten van Waipu en (een andere dag) Whangarei verkennen. Deze stonden bekend om hun glowworms. De grotten van Waipu waren makkelijk begaanbaar alleen soms moest je tot je enkels door water. Dit maakte echter totaal niet uit want de meer je zag de meer je wilde zien. We verkende de grot en het was adembenemend. Hoe dieper we in de grot gingen hoe meer we zagen. We stopte enkele keren om gewoon te staan en te staren. Toen kwamen we in de laatste “hal” van de grot. Het was net of we onder een sterrenhemel stonden maar dan in een grot. De muren waren bedekt met kleine heldere lichtjes.. Het is onmogelijk om te beschrijven hoe bijzonder het was. Dit zijn de momenten van mijn reis dat ik wenste dat jullie even door mijn ogen konden kijken om te ervaren wat ik zie en om te ervaren hoe geweldig het is. Minuten lang zaten we daar gewoon op een rots en staarde we naar de sterren.

De grotten in Whangarei waren anders maar even indrukwekkend. Dit was meer een avontuur. Met ons zaklantarens kropen we door de smalle gangen van de grot, steeds dieper en dieper. We waren helemaal alleen in de grot want deze zijn helemaal nog niet zo bekend en toeristisch (ook in die van Waipu waren we alleen trouwens). We moesten vaak over rotsen klimmen en we moesten door water, ik was soms tot mijn billen in het water. De smalle gangen waren echter bedekt met glowworms het was zo geweldig. We zagen een smal gangetje en kwamen in een mini ruimte waar we net met ze tweeën in konden staan, super romantisch. De grotten van Whangarei waren een adem benemend avontuur! Toen opeens gingen bijna tegelijkertijd allebei ons lichten op rood. We konden daar echt niet zonder licht dus helaas voor we het einde konden zien zijn we snel teruggekeerd.

Hicking
We hebben zo veel lange wandelingen gemaakt en zo veel mooie natuur gezien. Van prachtige stranden tot regenwoudachtige bossen met schattige tjirpende vogeltjes. We hebben ontelbaar veel prachtige watervallen gezien. Een heel indrukwekkende wandeling was door een heel oud bos waar de grootste en dikste kauri bomen die in Nieuw Zeeland te vinden zijn.

Cape Reinga 90 mile beach
Een heel gave ervaring was 90 mile beach. Dit is een strand maar ook een weg. We reden het strand op met muziek luid uit de speakers. Het was prachtig en zo raar om op het strand te rijden. Het was een van de top momenten maar ik kan er eigenlijk niet zo veel over vertellen. Het was gewoon het gevoel. Soms als ik in de auto zit en Vinny aan het rijden is heb ik mijn benen omhoog op het dashboard, het raam open, muziek hard en kijk ik dromerig naar het prachtige uitzicht. Dat is een geweldig gevoel, vrijheid I guess.


Na alle geweldige dingen die ik heb gedaan is nu eindelijk het moment aangebroken. Het geld is op. We zijn naar Wellington afgerezen om te werken. We wonen nu in een kamer in een huis met heel veel gezellige mensen waar we vaak leuke dingen mee doen, BBQen, uitgaan of gewoon een film kijken. Met mij en Vinny gaat het super goed. Ik heb werk gevonden in een hele leuke bar die overdag heerlijke Italiaanse pizza's verkoopt. Het leven is goed.

  • 03 Juni 2015 - 09:44

    Jolanda En Ignacio:

    Hoi Lisa,

    Wat een geweldige verhaal, wat maak je toch een prachtige dingen mee. Leuk om op deze manier iets van je avonturen mee te beleven. Fijn dat je in Wellington een leuke baan hebt gevonden en leuke mensen hebt ontmoet. Geniet maar van de mooie tijd in Nieuw-Zeeland (wat wel lukt zo te lezen). Ik ben al weer benieuwd naar je volgende verhalen. Kusjes Mamoetsie y Papoetsie

  • 03 Juni 2015 - 17:42

    Corry:

    Zo Lisa, jij geniet er echt van. Leuk verslag en zo te lezen kunnen jullie het prima met elkaar vinden. Heerlijk dat je een goede gids ;-) hebt. Je ziet echt veel van Nieuw Zeeland. Succes met je tijdelijke baantje, even sparen en je kunt er weer tegenaan. Groetjes Corry en Miguel.

  • 04 Juni 2015 - 07:06

    Marian En Mario:

    Weer een mooi verslag Lisa!!! We kijken al weer uit naar je volgende belevenissen! Have fun!!!

  • 08 Juni 2015 - 13:05

    Vincent:

    Wauw Lies, klinkt echt goed allemaal!
    Ik waan mij weer even terug haha.
    Super dat je in Wellington werk gevonden hebt, een mooie stad waar je je best wel een tijdje kan vermaken :)

    Veel plezier!

    X
    Vincent

  • 09 Juni 2015 - 16:08

    Margari, De Meisjes En Erik:

    Hola Lisa,

    Wat een superleuk verslag om te lezen. Have fun!!!

    Dikke kus en heel veel plezier nog!

    Erik, Margari, Rosa & Luz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 11425

Voorgaande reizen:

11 Maart 2015 - 11 Maart 2016

Nieuw Zeeland

24 Januari 2014 - 24 Juni 2014

Backpacken in Azie

Landen bezocht: