Auckland - The start of my journey - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lisa Castaño Rosario - WaarBenJij.nu Auckland - The start of my journey - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lisa Castaño Rosario - WaarBenJij.nu

Auckland - The start of my journey

Door: Lisa Castano Rosario

Blijf op de hoogte en volg Lisa

17 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo iedereen!

Ik ben een paar dagen geleden aan mijn reis begonnen en nu ik eindelijk een beetje uitgerust ben leek het me een goed idee om eens wat van me te laten horen.



Aankomst in Auckland

Na ongeveer 24 uur te hebben gevlogen kwam ik donderdag midden in de nacht aan in Auckland. Vinny stond me als een echte gentleman op te wachten met een bos bloemen! Het was erg leuk om hem weer te zien en het klikte meteen, alsof we nooit van Thailand weg zijn geweest.

De eerste dag in Auckland was een enorme pechdag. Ik had erg slecht geslapen door mijn jetlag en was in de ochtend en middag ziek. In de ochtend kwamen we er achter dat er dat weekend een groot sporttournooi in Auckland was. Hierdoor was er voor de komende dagen in geen enkel hostel of hotel een plek om te slapen. Uiteindelijk besloten we om een kleine roadtrip van 2 dagen te doen, we huurden een auto, kochten en tent en gingen op pad.


Roadtrip naar Cathedral Cove

Onderweg dag ik dat het slim was om een bak yogurt op het desbord te zetten, die viel vervolgens natuurlijk recht op me schoot. Toen we auto aan de kant zetten om schoon te maken kregen we een mooie verassing.. Ik had nog nooit in mijn leven zo veel sterren gezien! Het was oogverblindend!
Na een lange tijd rijden waren allebij uitgeput en besloten we dat het tijd was om ergens te parkeren, de tent op te zetten en te gaan slapen. De tent bleek echter geen tent te zijn. Wat de winkel ons als tent had verkocht bleek een windscherm te zijn.. Die nacht sliepen we in de auto.

De volgende dag reden we naar Cathedral Cove. Een prachtig wit strand met een diepblauwe zee die in de loop der tijd een tunnel in de rotsen heeft gemaakt wat zorgt voor een heel mooi effect (erg lastig om het te beschrijven, kijk op mijn facebook voor een filmpje). Eerst maakte we een lange wandeling door het gebied en daarna hebben we met onze snorkels de zee verkent. Het was een lange en vermoeiende dag dus een 2e nacht in de auto was eigenlijk zo slecht nog niet.

Toen we de volgende ochtend terug reden werd er een mooi viewpoint aangegeven. We stopte, genoten van het uitzicht en zagen opeens een wandelpad. We wisten niet waar het naartoe liep maar we besloten op verkenning uit te gaan. Uiteindelijk hebben we niet zo veel gezien, dit is echter wat ik zo mooi vind aan het reizen. Je kan impulsief opeens beluiten om een pad te volgen en te kijken waar je uitkomt. Living in the moment.


Back in Auckland

Terug in Aukland hebben we voor 2 nachten een mooie hotelkamer geboekt want het was voor mij echt tijd om goed uit te rusten. Deze twee dagen waren net een vakantie in een vakantie. We verkende Auckland en we aten sushi en dronken wijn op de hotelkamer.

Na de chaos van de eerste dagen en het uitrusten daarna is nu echt de tijd aangebroken om dingen te gaan regelen en een beetje een plan te maken. We hebben enorm genoten van de laatste dagen en de roadtrip is zo bevallen dat we hebben besloten om te gaan kijken voor een camper en zo Nieuw Zeeland gaan verkennen.

Word vervolgd...


Groetjes uit Auckland!

X








  • 18 Maart 2015 - 10:01

    Samantha:

    Klinkt als een vlotte start! Goede reis nog! Gr. Samantha.

  • 18 Maart 2015 - 17:33

    Corry:

    Hoi Lisa,

    Je reis is dus echt als een avontuur begonnen. Geniet ervan.

    Groetjes Corry en Miguel

  • 18 Maart 2015 - 18:24

    Laura:

    leuk !! fotos!!

  • 18 Maart 2015 - 19:42

    Ignacio:

    Lieve schat,

    Fijn om te lezen en te zien dat je het zo naar je zin hebt.
    Geniet en maak er een onvergetelijke avontuur van.

    Kusjes van je vader xxx

  • 18 Maart 2015 - 23:13

    Jolanda:

    Lieve Lisa,

    Je bent pas een week weg, maar hebt al heel wat meegemaakt.
    Echt het avontuur zoals je wilt.
    De foto's op Facebook zijn erg mooi.
    Geniet maar van al je avonturen die je mee maakt.

    Kusjes Mamoetsie xxx

  • 19 Maart 2015 - 00:16

    Marian En Mario:

    Zo Lisa, dat is een goed begin van dit nieuwe avontuur! Succes met het kopen van de camper en veel plezier!!

  • 19 Maart 2015 - 00:16

    Marian En Mario:

    Zo Lisa, dat is een goed begin van dit nieuwe avontuur! Succes met het kopen van de camper en veel plezier!!

  • 19 Maart 2015 - 00:16

    Marian En Mario:

    Zo Lisa, dat is een goed begin van dit nieuwe avontuur! Succes met het kopen van de camper en veel plezier!!

  • 19 Maart 2015 - 17:39

    Lisbeth:

    Leuk weer om het begin van je nieuwe avontuur te lezen!! X

  • 26 Maart 2015 - 10:48

    Shewanie:

    Ieeee zo leuk dat je al zoveel leuke avonturen beleefd! Echt iets voor jou ook met die yoghurt hahaha, you're the best <3! Ben heel blij voor jou, en ik kan niet wachten om te lezen over je nieuwe avonturen!! Kiss Kiss and be safe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 11419

Voorgaande reizen:

11 Maart 2015 - 11 Maart 2016

Nieuw Zeeland

24 Januari 2014 - 24 Juni 2014

Backpacken in Azie

Landen bezocht: