Mai Chau - Reisverslag uit Mai Chầu, Vietnam van Lisa Castaño Rosario - WaarBenJij.nu Mai Chau - Reisverslag uit Mai Chầu, Vietnam van Lisa Castaño Rosario - WaarBenJij.nu

Mai Chau

Blijf op de hoogte en volg Lisa

16 Februari 2014 | Vietnam, Mai Chầu

Hoi iedereen!

Het is al een poosje geleden dus ik dacht het is tijd om weer een keer te schrijven:) Het afgelopen weekend ben ik naar een dorpje genaamd Mai Chau geweest, dit is een dorpje ver in het platteland waar je een goed beeld kan krijgen van het plattelandsleven in Vietnam.

Mai Chau

Toen ik in Mai Chau aankwam was ik zo blij verast! Het uitzicht was geweldig en de plek waar ik verbleef straalde zo veel rust uit. Het was net een afbeelding uit een boek over Vietnam: Vrouwtjes die werkte op oneindige rijstvelden met Vietnamese hoedjes op. De dagen erna ging ik met zowel de fiets als achterop de motor ver het platteland in om te kijken hoe de mensen daar leefde en te genieten van de prachtige natuur. Dit was een hele bijzondere ervaring. We reden door rijstvelden, bergen, oude dorpen met houten huizen op palen en allemaal een bamboe of houte stalletje met hun eigen beesten. Op de straten in de dorpen liepen koeien, varkens, geiten, kippen, eenden.

De 2e dag had ik een homestay bij een familie in een dorp ver afgelegen op een mistige berg. De mist ga een bepaalde sfeer aan het dorp.We hadden lange tijd met de motor door het mooie landschap gereden om er te komen. De homestay hield in dat we aten met de familie en daarna rijstwijn met ze dronken. Het eten was super vers, het vlees werd die ochtend nog geslacht. Het was best lekker ik had alleen geen idee wat het was. Ik zag alleen maar koeien, varkens, kippen en eenden dus ging er maar van uit dat we dat aten. Het dorp waar de familie woonde onderhield zichzelf, ze hadden hun eigen beesten, rijstvelde, planten hun eigen groenten en hadden zelfs een vijver waar ze vissen in hielde en fokte. Door het dorp lopen was een hele ervaring het voelde alsof ik terug ging in de tijd.

Afgelopen week

De afgelopen week heb ik heel rustig aan gedaan, aan het begin van de week was ik namelijk een beetje ziek. Het was zo over maar ik besloot even te relaxe in Hanoi en hier op Natasja te wachten. Die komt 2 weken met me mee en ga ik zo van het vliegveld halen!

IK ben de afgelopen week naar de bios geweest, heb veel koffie gedronken met allemaal verschillende aardige mensen, ik heb gefeest, heerlijk genoten van eten en zelfs een kookcursus gevolgd.
De kookcursus was erg leuk ik heb allemaal heerlijke plaatstelijke gerechten leren maken: noedelsoep met beef, vietnamese loempiaas, papaya salade en heerlijk gekruide kip met groenten. Ook heb ik geleerd hoe ik mooie decoraties moet maken om het leuk op te dienen.

Zal snel weer wat schrijven!

Groetjes uit Vietnam!!

  • 16 Februari 2014 - 14:19

    Daniele:

    Hoi Lisa,
    Ik ben blij dat je weer n beetje bent opgeknapt.
    En wens je veel plezier met je vriendin in Vietnam.
    Lekker genieten van alle mooie plaatsen & soorten mensen.
    Superleuke verslagen om te lezen!
    X

  • 16 Februari 2014 - 16:09

    Shewanie:

    Yayy een blog ;D!
    Wauw Mai Chau ziet er heel mooi uit als ik plaatjes opzoek! Echt cool dat het er dus ook écht zo uitziet, wow!! Cool dat je ook echt een homestay hebt gedaan, dan zie je het echte leven :D!
    Welke film ben je geweest in de bios? haha, ging je naar een Vietnamese film ;)?
    Ik ben heel benieuwd naar je kookkunsten toch hoor! Hopelijk lukt het de ingredienten te halen in NL :D
    Have funnn

  • 16 Februari 2014 - 16:09

    Corry:

    Hoi Lisa,

    Kreeg een berichtje van Natasja dat zij nu bij jou is.
    Veel plezier samen de komende 2 weken.

    Groetjes
    Corry en Miguel

  • 16 Februari 2014 - 17:39

    Jolanda Castano:

    Hoi Lisa,
    Gaaf je verslag en de foto's wat maak je toch veel mee. Geweldig, geniet ervan, dat lukt wel als ik je verhalen lees en je foto's ziet. Goed hoor je droom komt uit, en nu samen met Natasja genieten. Ik heb de planning gehoord, wat jullie gaan doen, klinkt super goed, dat wordt genieten. Kusjes van ons allemaal en ook van Miquel Tagarelli die is nu bij ons op bezoek. Hoe ons op de hoogte, super leuk al je foto's en verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Mai Chầu

Lisa

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 11427

Voorgaande reizen:

11 Maart 2015 - 11 Maart 2016

Nieuw Zeeland

24 Januari 2014 - 24 Juni 2014

Backpacken in Azie

Landen bezocht: