The campervan is ready to go! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Lisa Castaño Rosario - WaarBenJij.nu The campervan is ready to go! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Lisa Castaño Rosario - WaarBenJij.nu

The campervan is ready to go!

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

02 April 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo iedereen!!

Bedankt voor al jullie reacties de vorige keer! Dat is de rede dat ik mijn blog schrijf. :)

Ik heb al een poosje niks meer laten horen dus ik het is weer een keer tijd voor een update.

Auckland

De eerste 2 weken in Nieuw Zeeland ben ik (met uitzondering van mijn kleine road trip) in Auckland gebleven. Dit was een combinatie van bijkomen van de vlucht, regelen van vanalles (bv de campervan!) en het ontdekken van Auckland zelf.

In Auckland hebben we veel leuke dingen gedaan zoals lekker uit eten bij een Koreaans BBQ restaurant, het beste ijsje ter wereld proeven en natuurlijk uitgaan!! Maar we zijn ook cultureel bezig geweest en hebben de stad bekeken: Het national museum bezocht (super interessant!) en de Skytower beklommen!!

Verder hebben we veel tijd gestoken in vinden, verbouwen en inrichten van onze campervan!! Ons huis het komende jaar :o We hebben een 7 persoons auto gekocht en vervolgens de achterste 4 stoelen eruit laten halen en hem om laten bouwen tot een kleine camper. Vervolgens zijn we gaan shoppen en hebben we allemaal leuke spulletjes gekocht om hem knus en gezellig te maken. We zijn er helemaal blij mee!

Rotorua

Onze eerste stop met ons nieuwe huis was in Rotorua. Hier gingen we naar een heel groot mountainbike evenement, waar een gigantisch parcour was gebouwd en de jury de fietsers beoordeelde op de stunts die ze deden (moeilijkheidsgraad, hoeveelheid). Met andere woorden de fietsers vlogen door de lucht en deden de gekste stunts zoals frontflips en een stunt waarvan ik de naam niet weet waarmee ze 3 rondjes in de lucht maakten!

De volgende dag gingen we naar een Maori village. De Maori’s zijn de oorspronkelijke bewoners van Nieuw Zeeland (Het volk die er leefde voor de Engelse kwamen). In dit dorp leefde de Maori’s nog steeds. Natuurlijk waren ze nu modern en hadden ze bv gewoon auto’s en telefoons, maar ze hadden ook nog veel van de oude tradities. Het speciale van dit dorp is dat de mensen naast een grote geiser leven. Ze maken dan ook gebruik van de vele hotpools die in het dorp te vinden zijn (zowel voor baden als voor koken). We kregen een tour en een voorstelling waarin de beroemde Haka werd voorgedaan.

Gisteren ben ik naar de Volcano Valley geweest. Dit is een vulcanisch gebied die is ontstaan na een grote vulkaanuitbarsting in 1886. Er zijn grote kraters die zijn vol gelopen met water. De grootste is Frying Pan Lake, wat er uit ziet als een enorm meer behalve dat het stoom er vanaf komt. Denk maar niet dat je een lekkere warme duik kan nemen want het water is kokend heet. Er zijn enorm veel vulkanische wonderen te zien in deze valley die zo indrukwekkend zijn dat het bijna te lastig is om uit te leggen. Spuitende geisers, kokende modderpoelen, vel oranje en rode gesteente waar het stoom vanaf komt en grote met water volgelopen kraters in prachtige helderblauwe kleuren.

Na volcano valley was het tijd om onszelf te verwennen. We haalde spareribs van de supermarkt en zijn voor een groot prachtig meer gaan BBQen tot de zon onder ging.

Conclusie, het leven is geweldig.

Toch denk ik vaak nog aan thuis. Ik mis jullie. X

• 02 April 2015 - 03:34

Natasja :

Super meis.. erg benieuwd naar je foto's van je house on weels! Wat is het leven lekker zo he, je dromen waar maken, genietse maar weer! :) X

• 02 April 2015 - 17:20

Corry:

leuk verhaal Lisa. Zo te lezen heb je het weer enorm naar je zin. Ben ook benieuwd naar wat plaatjes van je campervan. Veel plezier daar en tot je volgende verhaal.

• 06 April 2015 - 21:44

Marian En Mario:

Hoi Lisa.
    Nou je bent weer leuke dingen aan het doen zeg!. Ben benieuwd naar je volgende verslag!

Groetjes!!!

• 07 April 2015 - 10:55

Shewanie:

Super leukk

• 14 April 2015 - 16:14

Jolanda (mama):

Wat een avontuur, ik ben benieuwd naar je foto's. Heb er al een paar van Vinnie gezien die waren prachtig. Zo te zien geniet je van deze mooie vakantie, ga zo door. Ben benieuwd naar je volgende stukje tekst. Kusjes mamoetsie